sobota, 19 kwietnia 2025

Warto dokładnie i długo słuchać Klienta

    Jak pokazuje mi doświadczenie - najtrudniejsze sprawy sądowe (takie praktycznie nie do wygrania) nierzadko można spektakularnie wygrać właśnie poprzez to, że dokładnie oraz długo słucha się Klienta i to nawet co do tych kwestii, w których wydaje się, że nie ma racji. 

    Niemało prawników postrzega sprawy i je prowadzi według schematów (taka sprawa - no to takie przepisy i takie argumenty, a taka sprawa - no to takie przepisy i takie argumenty). Czasami jednak zgodnie z prośbą Klienta należy dokładniej analizować stan prawny i stan faktyczny. Z punktu widzenia prawnika / sądu to właśnie wtedy nierzadko robi się extra ciekawie w wyjaśnianiu prawdy, dochodzeniu do rozwiązania. Dotyczy to różnych dziedzin prawa (karnego, cywilnego, administracyjnego). 

    Nie zawsze każdy ma chęć i czas, żeby dokładnie słuchać analizować różne informacje podawane przez Klienta, zwłaszcza gdy wydają się niewłaściwe, nieprzydatne. Czasami jednak naprawdę warto dokładnie i dłuuugo słuchać oraz poważnie myśleć nad tymi treściami... 


Pozdrawiam serdecznie, 

radca prawny dr Kamil Lorek 

Warto dokładnie i długo słuchać Klienta

    Jak pokazuje mi doświadczenie - najtrudniejsze sprawy sądowe (takie praktycznie nie do wygrania) nierzadko można spektakularnie wygrać w...